.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه های نشست منتخبين مجلس هشتم


* ضيافت ناهار غلامعلي حداد عادل براي منتخبين مجلس هشتم در تالار مدرس مجموعه بهارستان گرچه چندان پر حاشيه نبود و يك جلسه كاري معمولي بود، اما چندان هم خالي از حاشيه نبود.

* خبرنگاران پارلماني از ساعت 7 صبح در مقابل در شمالي مجلس شوراي اسلامي گردهم آمدن تا از نشست امروز منتخبين مجلس هشتم گزارش خبري تهيه كنند و دقايقي پس از حضور آنها در محل برنامه به اصحاب رسانه اعلام شد كه بايد از در غربي (مشروطه) در محدوده ميدان بهارستان وارد محل برگزاري نشست شوند و هنگامي كه يكي از خبرنگاران آدرس دقيق تري طلب كرد راهنمايان به او گفتند بايد بروي آنجا كه حسن علي منصور كشته شد!

*پس از استقرار خبرنگاران در تالار مدرس مجلس شوراي اسلامي منتخبين مجلس هشتم و هيئت رئيسه مجلس هفتم كه ميزبان برنامه بودند، به صورت فردي و ياد با خودروهاي جمعي كوچك (ون) به محل نشست آمدند و گردهمايي منتخبين مجلس هشتم با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد توسط يكي از قاريان برجسته بين المللي كشورمان در ساعت 9 صبح آغاز شد.
* در ابتداي نشست محمد رضا فاكر نماينده فعلي و آتي مشهد در مجلس كه رياست كميسيون اصل 90 را بر عهده دارد، به ايراد سخن پرداخت و نكاتي درباره وظايف نمايندگان و لزوم پرهيز از درگيري جناحي و دعواي حيدري و نعمتي در خانه ملت كه به زيان اسلام و قرآن است، بيان كرد.

*در ادامه برنامه غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس و ميزبان جلسه پشت تريبون قرار گرفت و سخناني در باب كاركرد و وظايف و فضاي قانون قانونگذاري بيان كرد و در خلال سخنان خود بر لزوم اصلاح نگرش عمومي به جايگاه نمايندگي مجلس در جهت ايفاي نقش قانونگذاري و نظارتي منتخبين ملت تأكيد كرد.

* در لابه لاي صندلي‌هاي تالار آيت الله سيد حسن مدرس و بر روي صندلي اين روحاني شهيد تصويري از او به همراه دست گلي قرار گرفته بود و رئيس مجلس در آغاز سخنراني خود اين موضوع را به منتخبين ملت متذكر شد كه آنها در جايگاهي قرار مي‌گيرند كه روزگاري شهيد مدرس به عنوان الگويي ابدي براي نمايندگان و اسلام خواهي در اين كشور حضور داشته است و از نمايندگان خواست كه در طول دوران خدمت همچون آن فقيد عمل نمايند.

* خبرنگاران از بدو تشكيل نشست ورود علي لاريجاني منتخب مردم قم به جلسه را انتظار مي‌كشيدند. حداد عادل كه با سؤالات خبرنگاران درباره علت اين مسئله مواجه شد گفت كه منتخب مردم قم با گروه‌ها و اقشار مختلف در حوزه انتخابيه خود برنامه داشته و از عدم حضور در نشست عذرخواهي كرده است.

*از بخش‌هاي جالب گردهمايي امروز منتخبين مجلس هشتم بخش معرفي راه يافتگان به خانه ملت بود كه هر يك از نمايندگان آينده به ترتيب از صندلي خود برخاسته و ضمن اعلام اسم و فاميل خود مي‌گفتند كه از كدام حوزه انتخابيه به مجلس آمده‌اند و چند دوره سابقه نمايندگي دارند. اما هنگامي كه حداد عادل خود را معرفي كرد و جايگاه محمد رضا باهنر نماينده تهران را براي لحظاتي در كنار خود خالي ديد اين كار را به نيابت از وي نيز انجام داد.
*روح الله حسينيان منتخب مردم تهران نيز در اين جلسه خود را منتخب مردم تهران و انشاء الله نماينده مردم ايران معرفي كرد و هنگامي كه نوبت به معرفي نماينده جديد نطنز رسيد گفت: كه تحفه نطنز براي چهار سال آينده است. يكي از نمايندگان جنوبي كشورمان نيز هنگامي كه خود را معرفي كرد گفت: از سادات است و خواستار تشكيل فراكسيون سادات در مجلس هشتم شد و نماينده مردم شهريار نيز پس از معرفي خود از آمادگي براي برگزاري دور بعدي نشست منتخبين مجلس هشتم در حوزه انتخابيه خود خبر داد.

*احمد ناطق نوري نماينده نور در مجلس پس از معرفي خود و اداي احترام به مردم حوزه انتخابيه‌اش هنگام ذكر سوابق نمايندگي خود با صداي بلند فرياد زد در مجلس هشتم هم هستم و هنگامي كه محمدي نماينده منتخب مردم اردبيل خود را معرفي كرد ناطق نوري كه قالب اوقات در راهروهاي مجلس با هم ولايتي‌ها به زبان مازندراني سخن مي‌گويد به همكار ترك زبان خود با زبان آذري خوش آمد گفت كه اين كار وي خنده حضار را در پي داشت.

*غلامعلي ميبدي نژاد نماينده بوشهر و گناوه از جمله نمايندگاني بود كه تحت تأثير فضا قرار گرفت و پس از ذكر سوابق كاري خود در جاي خود نشست، اما با تذكر ديگران كه به او ياد آور شدند از بيان نام فاميل خود غفلت كرده بار ديگر از جايگاه برخاست و خود را به طور كامل معرفي كرد.
*موسي قرباني عضو هيئت رئيسه مجلس هفتم نيز هنگام معرفي خود گفت كه نماينده مردم قائنات شهر زرشك و زعفران است و بلافاصله ادامه داد بنده از دوره پنجم تا اطلاع ثانوي در مجلس هشتم.

*ملك محمدي كه خبرنگاران او را به عنوان رئيس دفتر آيت الله خزعلي رئيس بنياد قدير مي‌شناختند و اكنون از دامغان راهي مجلس هشتم شده معرفي خود را با عبارت بسم الله الغدير العظيم آغاز كرد و هنگامي كه نوبت به محمد محمدي نماينده سلسله و دلفان رسيد محسن كوهكن سخنگوي هيئت رئيسه مجلس هفتم و منتخب لنجاني‌ها براي مجلس هشتم كه اجراي برنامه را بر عهده داشت و مي‌دانست كه محمدي به نماينده‌ي عاشق صلوات مشهور است، پيش دستي كرد و از نمايندگان خواست صلواتي ختم كنند تا نماينده سلسله و دلفان خود را معرفي كند و محمدي نيز پس از معرفي خود گفت كه نبايد فضليت صلوات فراموش شود و دوباره از حضار خواست كه صلوات ديگري بفرستند.

*محمود احمدي منتخب مردم شازند نيز در جريان معرفي خود به طور مختصر سخناني ايراد كرد و با يادآوري حماسه‌ آفريني‌هاي رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت همه نمايندگان ملت مديون خون شهدا هستند و بايد در طول دوره خدمتگذاري آن گونه عمل كنند كه شرمنده شهدا نشوند.
هنگامي كه عوض حيدرپور نماينده فعلي و آتي شهرزاد در مجلس قصد معرفي خود را داشت محسن كوهكن با خنده گفت: بعد از انتخابات آقاي عوض حيدر پور دو نفر در شهرزاد با يكديگر بحث و جدل كردند و كار آنان نزديك بود به دعوا بكشد يكي از آنها مي‌گفت نماينده ما عوض شده و ديگري مي‌گفت عوض نشده است و همان قبلي است بالاخره معلوم شد آنكه مي‌گفت نماينده ما عوض شده است منظورش اين بود كه آقاي حيدر پور نماينده شده و اين باعث خنده حضار شد.

*آخرين منتخب مجلس هشتمي كه خود را معرفي كرد علي مطهري فرزند فرهيخته آيت الله شهيد استاد مرتضي مطهري بود و هنگامي خود را معرفي كرد يكي از حضار با صداي بلند خواستار صلوات جمعيت شركت كننده در جلسه براي شادي روح پدر نماينده جديد تهراني‌ها شد.

* پس از پايان گردهمايي منتخبين مجلس هشتم در تالار مدرس مجموعه بهارستان و در مسير حركت آنها به سوي ساختمان اصلي مجلس براي بازديد از صحن علني نهاد قانونگذار و صرف ناهار بهترين فرصت ايجاد شد تا نمايندگاني كه در مجلس هفتم بودند با همكاران آينده خود به صورت چهره به چهره گفتگو كنند و در اين ميان خبرنگاران پارلماني نيز تلاش مي‌كردند ضمن آشنايي با منتخبين ملت جهت ارتباطات كاري آينده با آنها رايزني كنند.
*در اين ميان نمايندگان قديمي و منتخبين جديد مجلس به مبادله شماره تلفن‌هاي همراه خود اقدام كردند و خبرنگاران نيز تلاش مي‌كردند از اين موقعيت بهره برده و شماره‌هاي همراه نمايندگان جديد را از آنها اخذ كنند و اين تبادل شماره‌هاي همراه كار را به جايي رساند كه يكي از نمايندگان به شوخي و خنده گفت كه ظاهراً بازار موبايل امروز در خانه ملت تشكيل شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.503 seconds.